よくあるご質問

【ご注文に関して】

ご注文後のキャンセル、変更はいかなる理由でもお受けできかねます。「利用規約」「ご利用案内」を十分にご確認の上ご注文ください。

ご注文後のお届け日、時間の変更は製品の特性上お受けできかねます。ご指定日時をご確認の上ご注文ください。

ご注文後の変更はお受けできかねます。「利用規約」「ご利用案内」を十分にご確認の上ご注文ください


*代金引換でのご注文の場合・・・
お届け時に運送業者の発行する領収書をご利用いただけます。インボイス制度に対応した弊社領収書が必要な場合はカスタマサポートにて作成いたしますのでメールにてご依頼ください。(再発行の記載となります)

*クレジットカードでのご注文の場合・・・
現在マイアカウント上での作成は休止しております。領収書ご希望の際はカスタマサポート迄メールにてお問い合わせください。


アカウントの作成がない場合は領収書発行を致しかねますのであらかじめご了承ください。

お届けのお品物に誤りがないことを確認できるよう、すべてのお荷物に金額表示のない納品書を同封しております。

納品書にはご依頼主様、お届け先様のお名前とご注文の商品名、数量、ご注文番号を記載しておりますが金額の記載は一切ございませんのでご安心ください。

1度のご注文は一括同住所へのご配送となり、複数個所へのご配送をご希望の際はお手数ですが別々のご注文をお願いいたします。
*ご注文ごとに配送料が発生いたします。

別々にご注文いただいた場合、同日中のご注文であっても、原則として別発送となります。ご了承ください。※ご注文ごとに配送料が発生いたします。

メッセージカードはご注文時ご利用いただけます。なおシステムの都合上、現在熨斗のサービスを見合わせております。ご不便をおかけしますがご了承ください。

【アカウントに関して】

トップページのマイアカウントまたはご注文に進む際にご登録いただけます。ご登録内容は「アカウント情報」からいつでもご変更が可能です。

パスワードの再設定をお願いいたします。 「マイアカウント」から「すでにアカウントをお持ちの方」のパスワード入力欄下「パスワードをお忘れですか?」をクリックして下さい。ご登録のEメールアドレスをご入力いただきますと再設定のリンクをお送りいたします。

ご登録内容を確認させていただきます。「お問い合わせ」よりご連絡ください。ご登録のお客様名、カスタマーサービスよりご連絡できるメールアドレスをご記入の上、お問い合わせください。

【キャレデパッショネに関するご質問】

ラ・メゾン・デュ・ショコラの魅力あふれる世界を更に深くそしてショコラのある上質な時間をお楽しみいただくための会員プログラムです。最新情報やキャンペーンのご案内やご登録のお客様だけのスペシャルコンテンツなどをお楽しみいただけます。オンライン及び直営店舗にてご購入に応じてポイントを貯めていただき、素敵なプレゼントをご用意しています。

オンラインアカウントを作成いただくと、自動的にキャレデパッショネへご入会いただけます。オンラインアカウントだけをすでにお持ちの方は、マイアカウント内キャレデパッショネページよりご入会下さい。

お買い上げ税込550円ごとに1ポイント付与されるポイントをためていただくことで、55ポイントから特典のチョコレートと交換いただけます。

特典の加算は、お誕生日の登録と年1度以上のポイント付与ご購入が条件となります。

システムの都合上ご購入後の加算は出来かねます。店舗へのご購入予定の前日までにご登録をお済ませの上ご来店ください。

システム上ご登録から24時間後からポイント加算が可能となります。店舗ご来店ご予定の前日までにご登録をお済ませの上ご提示ください。

日本国内でのご登録は海外でのご使用、加算はできかねます。

国内の直営店舗及びオンラインストアにてご交換いただけます。
詳しくは店舗スタッフまたはカスタマーサポートまでお問合せください。

【オンラインブティックに関するご質問】

The Best Before Date of our chocolates is shown on the bottom of each box. We encourage you to eat our products before this date. We recommend storing them somewhere cool (between 16 and 18°C), away from light. A cellar or the crisper drawer of the refrigerator are possible solutions, as long as you leave products in their original packaging and wrap them carefully in a sealed plastic bag. However, please note that chocolates should be taken out of the refrigerator about two hours before they are to be enjoyed: this helps their flavors develop. Our pastries are freshly baked and should be eaten the same day - except for our desserts which can be stored for 2 days, and our travel-sized cakes which should be eaten within 5 days. Our sales advisers can provide you with information about tasting when you place your order.

For nearly 10 years, our manufacturing site has been ISO 22000 certified, thanks to the committed involvement of our teams when it comes to food safety. Our production teams comply with strict hygiene rules and quality control to guarantee truly indulgent products.
We are committed to respecting the quality requirements of each country in which we are present, and we ensure that the ingredients, labels, and hygiene criteria of each recipe meet these requirements.
Traceability is a key concern: each product has its own history that we can trace at every stage, from raw materials to sale. We create quality products with a sustainable and natural approach: as such, we prohibit the use of GMOs, palm oil and artificial colors in our chocolates.

SALE ONLINE

Some products are particularly delicate and cannot easily be transported. Consequently, they are only available for collection in store. This applies to our desserts, for example.
We also offer limited-edition products and products that are only available online.

We deliver in mainland France with Colissimo in 3 working days or with Chronopost in 2 working days.
To ensure the quality of our chocolates in summer, we deliver with Chronofresh.
In Paris and the surrounding suburbs, we also deliver by courier the same day.

You can also pick up your order in one of our 7 Parisian stores. Chocolate orders placed before 1.45 pm are available the same day and your pâtisserie orders are available the next day.
Need more information? See our Delivery page

You can create your own selection in store.

The delivery slip (with detail of quantities, without prices) is included in your package. This is the only document included in the package; the invoice is sent to you separately.

The invoice will be available in your customer account once your package leaves our logistics center.

Your order hasn’t been shipped and you want to change it? Contact us via the contact form and choose the “My order” option.

I AM A “CARRÉ DES PASSIONÉS” MEMBER

It’s free to join the loyalty scheme and anyone over the age of 18 can join. Join the Carrés des Passionnés Club to enjoy exclusive benefits:

- each time you buy online or in store, you earn points

- once you reach 50 points, you can exchange your points for a delicious gift

- we’ll treat you to a birthday surprise

- for a week at Christmas and Easter, your points are doubled every time you buy online or in store

- if you subscribe to our newsletter, you’ll receive offers and invitations to members-only events by email

Log in to your customer account to join the Carré des Passionnés Club in a click.

If you’ve joined the Club in store, just open an online account with the same email address; your details will immediately be recognized, and you’ll be able to find the following information:

- your loyalty scheme account number

- your loyalty scheme points balance

- the expiry date of your points (points last for a year from the date of your last purchase).

You can convert your points into gifts in store and online.

Online, log in to your customer account, go to the “Carré des Passionnés” tab then click on “Convert points into a gift”. You will be shown a range of gifts that we’ve selected for you. You can then choose the gift(s) you’d like.

To be recognized as a Carré des Passionnés member in the online store after becoming a member in a physical store, you must open an account with the same email address as the one you provided in store. If you did not provide an address, please contact our Customer Service on +33 1 55 51 83 18 from 9 am to 5 pm, Monday to Friday, so that they can add your email address to your account. In this way, you can track your loyalty points at any time.
In addition, your points balance is included on the receipt when you make a purchase in store and via our email communications.